REFINE 

Browse All

1-50 of 94,751
1 2 3  
PPM5_776
1
0. Map
0. Map
 
Archive_ID
PPM5_776
PPM_address
1
Image_description_Italian
0. Map
Image_description_English
0. Map
PPM5_777
1
1. Fauces (b), parete S...
1. Fauces (b), wall S; ...<a square (15.5 cm x 30) with three fighters roosters; three men one down tightens in its beak the palm branch, victory sign gi "�obtained, for the other two the clash � <still in progress. DAIRW97
 
Archive_ID
PPM5_777
PPM_address
1
Image_description_Italian
1. Fauces (b), parete S ; al cen�tro del pannello a fondo nero Ë un quadretto (cm 15,5 x 30) con tre galli combattenti; men�tre uno in fondo stringe nel becco il ramo di palma, segno della vittoria gi"� ottenuta, per gli altri due lo scontro Ë ancora in corso. DAIRW97
Image_description_English
1. Fauces (b), wall S; to cen tro of the black panel � <a square (15.5 cm x 30) with three fighters roosters; three men one down tightens in its beak the palm branch, victory sign gi "�obtained, for the other two the clash � <still in progress. DAIRW97
PPM5_778
1
2. Fauces (b) : la pare...
2. Fauces (b): the wall...<do undermined by the framework with the FIG ra of Priapus that with the left raises the long chiton yellow discover the huge prick resting on one of the scales in the other containing a bag full of money; at the bottom, on a base low, there is <a heaping basket of grapes, grains apple, pears. The appearance of the god � <decidedly oriental with right ber Phrygian, long dress, high boots and heavily tanned, unshaven complexion, with wool, bracelets and gold earrings to accentuate characterized opulent king evoked by his figure and invoked for the inhabitants of the house. The absence of
 
Archive_ID
PPM5_778
PPM_address
1
Image_description_Italian
2. Fauces (b) : la parete O, che al di sopra dello zoccolo mo�stra nel pannello della zona mediana nera un grifo, Ë do�minata dal quadro con la figu�ra di Priapo che con la sinistra solleva il lungo chitone giallo per scoprire il grosso fallo poggiato su uno dei piatti della bilancia che contiene nell'altro una borsa piena di danaro; in basso, su di una bassa base, c'Ë un cesto colmo di uva, melo�grani, pere. L'aspetto del dio Ë decisamente orientale con ber�retto frigio, lunga veste, alti calzari e colorito fortemente abbronzato, barba lunga, col�lana, bracciali ed orecchini d'oro ad accentuare il caratte�re di opulenza evocata dalla sua figura ed invocata per gli abitanti della casa. L'assenza di
Image_description_English
2. Fauces (b): the wall O, that above the stra mo socket in the panel of the black middle zone a grifo, � <do undermined by the framework with the FIG ra of Priapus that with the left raises the long chiton yellow discover the huge prick resting on one of the scales in the other containing a bag full of money; at the bottom, on a base low, there is <a heaping basket of grapes, grains apple, pears. The appearance of the god � <decidedly oriental with right ber Phrygian, long dress, high boots and heavily tanned, unshaven complexion, with wool, bracelets and gold earrings to accentuate characterized opulent king evoked by his figure and invoked for the inhabitants of the house. The absence of
PPM5_779
1
3. Atrio (c): veduta da...
3. Atrio (c): The view ...
 
Archive_ID
PPM5_779
PPM_address
1
Image_description_Italian
3. Atrio (c): veduta da E con I il peristilio (1) in secondo pia�no . La decorazione Ë conserva�ta solo fino a met"� altezza delle ïjj pareti, ma Ë stato possÏbile ri�costruire il tetto con il coraplu- 1 vio per il ritrovamento delle cassette di gronda. In queste, ad ornamento del gocciola�toio, ci sono lupi sporgenti fino ] a met"� torso tra coppie di pal- ] mette che si completano con | Paccostamento di una cassetta | all'altra. Sono state ricollocate in silu anche le antefisse a pal- j metta apprestamenti per appoggiare le offerte fa escludere che il di�pinto possa aver avuto caratte�re sacrale, mentre la sua collo�cazione verso fingresso ne ri�marca la funzione apotropai- ca. La posizione della figura Ë la stessa del Satiro presente in uno dei pannelli del peristilio, derivato probabilmente da un modello di IV sec. a.C. modifi�cato in Priapo con l'accentua�zione dei caratteri orientali, l'aggiunta degli abiti e la sosti�tuzione della siringa tenuta nella destra, con la bilancia. D AIR 72.2269
Image_description_English
3. Atrio (c): The view from E with the peristyle (1) in the second pious not. The decoration � <ta retains only until meth "�AJJ height of the walls, but � <State may bile re build the roof with the coraplu- 1 vio for the discovery of the gutter cassette. In these, for ornament drips reservoir, there are protruding wolves up] to meth "�torso between palmettes] puts pairs that complement with | Paccostamento a cassette | other. They were also relocated to the silu antefixes palmettes j What to put to rest the offers is possible that the pinto may have had characterized sacral king, while his neck cation to fingresso it marks the re apotropai- function ca. The position of FIG � <the same as the Satyr present in one of the panels of the peristyle, probably derived from a model IV sec. B.C. modifi ed in Priapus with accentuated tion of oriental characters, the addition of the clothes and the institution of substituting tight syringe in his right hand, with the balance. D AIR 72.2269
PPM5_780
1
4. Nel grande atrio (c)...
4. In the large atrium ...
 
Archive_ID
PPM5_780
PPM_address
1
Image_description_Italian
4. Nel grande atrio (c), visto dal portico E del peristilio, ver�so il quale era chiuso da una porta a pi˘ battenti di cui in primo piano si vede la soglia di lava, erano collocate le casse- ford di legno; di queste furono ricavati i calchi nei quali sono rimasti inseriti gii elementi di rinforzo in ferro e quelli di or�namento in bronzo. Sul fondo le fauces (b) tra i cubicoli (k) e (d). La scoloritura del rosso ci�nabro della zona mediana non consente pi˘ di cogliere l'effet�to ,di accesa policromia dato dall'accostamento ad essa del�lo zoccolo giallo con le finestre rosso porpora, e i fregi a fondo nero. SO N59650
Image_description_English
4. In the large atrium (c), seen from the portico of the peristyle E, ver know which was closed by a swinging door pi�~ referred to in the foreground you see the lava threshold, were placed the casse- wooden ford; of these were obtained in which the casts were inserted gii reinforcing elements in iron and those of namento or bronze. On the bottom of the fauces (b) between the cubicles (k) and (D). The fading of the red we NaBr of the middle zone does not allow pi�~ to seize the effet of bright polychromy given to it by the combination of the yellow socket with purple windows, and the decorations on a black background. SO N59650
PPM5_781
1
5. Atrio (c): il pavime...
5. Atrio (c): the floor...
 
Archive_ID
PPM5_781
PPM_address
1
Image_description_Italian
5. Atrio (c): il pavimento in lavapesta con punteggiato di tessere bianche Ë indizio del�l'antichit"� di questa parte della casa restaurata nella maggior parte del suo apparato pittori�co dopo il terremoto, ma non modificata nei pavimenti. Il ri- vestimento in lastre di marmo dell'impluvio, insolitamente profondo, Ë di restauro; solo nell'angolo N-0 rimaneva qual�che residuo dei marmi originali evidentemente asportati dai cu- nicolaii il cui passaggio Ë com�provato dai fori che nell'am�biente (e) hanno distrutto parte della decorazione. 80N59651
Image_description_English
5. Atrio (c): the floor in lavapesta dotted with white tiles � <indication of the antiquity "�of this part of the house restored in most of its painters Apparatus Co. after the earthquake, but not changed in the floors. The re- garment in dell'impluvio marble slabs, unusually deep, � <restoration; only in the N-0 remained what that residue of the original marbles evidently removed by CU- nicolaii whose passage � <com tried from the holes in that 'envi ronment (and) destroyed part of the decoration. 80N59651
PPM5_782
1
6. Atrio (c): particola...
6. Atrio (c): detail of...
 
Archive_ID
PPM5_782
PPM_address
1
Image_description_Italian
6. Atrio (c): particolare del battuto di lavapesta con pun�teggiato di tessere bianche, ri�salente ancora al II stile. 80 N59652
Image_description_English
6. Atrio (c): detail of wrought lavapesta with pun teggiato of white tiles, re soaring still II style. 80 N59652
PPM5_783
1
7. Atrio (c): sullo sti...
7. Atrio (c): on the ja...<with servata, until meth "�height of the decoration with the candelabra type A, according to the classification tion made by Peters (Peters 1977 ) for the three variants of such elements present in this environment. at the heart of a nic semicircular chia closed slightly rearwardly from a Transen na perforated and bounded at the front by two pillars, a can delabro of metal rods born from an acanthus resting on a base cilin drica decorated by tendrils bron zei within which � <a female winged figure that juts out to the two pateras sides for abbeve rare two panthers. the infant figure in the red window of the yellow socket was already "�illeggi bile all ' era of the excavation, while in the black frieze is a cupid is going to re harnessing a goat to the chariot in which are the attributes Mer curio, the caduceus and a fault (?); it is matched sull'oppo'm jamb between (f) and (h) a love in which no wagon there are attributions you to Bacchus. DAIR 72.1416
 
Archive_ID
PPM5_783
PPM_address
1
Image_description_Italian
7. Atrio (c): sullo stipite tra Vaia (i) e il cubicolo (g) Ë con�servata, fino a met"� altezza la decorazione con il candelabro di tipo A, secondo la classifica�zione fatta dal Peters (Peters 1977) per le tre varianti di tali elementi presenti in questo ambiente. Al centro di una nic�chia semicircolare chiusa po�steriormente da una transen�na traforata e delimitata sul davanti da due pilastri, un can�delabro di verghe metalliche nasce da un cespo di acanto poggiato su di una base cilin�drica decorata da viticci bron�zei entro i quali Ë una figura femminile alata che protende ai lati due patere per abbeve�rare due pantere. La figura di infante nella finestra rossa del�lo zoccolo giallo era gi"� illeggi�bile all'epoca dello scavo, mentre nel fregio nero si trova un amorino che sta per imbriglia�re un caprone al cocchio in cui si trovano gli attributi di Mer�curio, il caduceo e un fallo (?); ad esso fa da pendant sull'oppo�sto stipite tra (f) e (h) un amori�no nel cui carro ci sono attribu�ti di Bacco. DAIR 72.1416
Image_description_English
7. Atrio (c): on the jamb Vaia between (i) and the cubicle (g) � <with servata, until meth "�height of the decoration with the candelabra type A, according to the classification tion made by Peters (Peters 1977 ) for the three variants of such elements present in this environment. at the heart of a nic semicircular chia closed slightly rearwardly from a Transen na perforated and bounded at the front by two pillars, a can delabro of metal rods born from an acanthus resting on a base cilin drica decorated by tendrils bron zei within which � <a female winged figure that juts out to the two pateras sides for abbeve rare two panthers. the infant figure in the red window of the yellow socket was already "�illeggi bile all ' era of the excavation, while in the black frieze is a cupid is going to re harnessing a goat to the chariot in which are the attributes Mer curio, the caduceus and a fault (?); it is matched sull'oppo'm jamb between (f) and (h) a love in which no wagon there are attributions you to Bacchus. DAIR 72.1416
PPM5_784
1
8. Atrio (c): il tratto...
8. Atrium (c): And the ...
 
Archive_ID
PPM5_784
PPM_address
1
Image_description_Italian
8. Atrio (c): il tratto E della parete N non fu ridecorato, dopo i restauri delle muratu�re, in corrispondenza della cassaforte che era compieta- mente addossata alla parete cosÏ che lo zoccolo giallo e il fregio nero ridipinti si inter�rompono dietro la stessa la�sciando vedere un residuo del�la precedente decorazione che, ugualmente di IV stile, ri�sale necessariamente a prima del 62 a.C. Nello zoccolo, che poggia su di un plinto imitante un marmo verde, si aprono finestre piane e cuspidate a fondo rosso scuro attraverso le quali si vedono bambini, a tre quarti di figura, con accessori per una cerimonia di offerta, affiancati nei casi in cui il cam�po Ë pi˘ grande, da vasellame d'argento o di vetro. Nel fre�gio soprastante troviamo a si�nistra amorini su delfini e a de�stra una scena di sacrificio a Fortuna assisa in trono, con ti�mone e globo davanti ai piedi, mentre un amorino liba su di un'aruia cilindrica, un altro suona il doppio flauto, un ter�zo in funzione di camillo spin�ge una pecora da destra e un quarto aH'estrema sinistra, suona una grande cetra. Una cornice a linguette con proto�mi leonine e gorgonem separa lo zoccolo dalla zona mediana. Notevole Ë la cura messa nel�l'esecuzione delle cornici che sottolineano la distinzione tra i vari registri, in combinazioni anche barocche di diversi tipi di ornato, con imitazione di modanature marmoree nella parte pi˘ bassa dello zoccolo e di stucco dorato, se non addi�rittura di bronzo, nelle parti pi˘ alte dello stesso. Il pannel�lo rosso al fondo di un'edicola con predella nera, Ë la parte pi˘ estesa di quelle attualmen�te conservate della zona me�diana dell'atrio; in essa c'era anche un quadro mitologico di cui rimane solo l'angolo infe�riore destro con un amorino e una figura seduta. Il pannello Ë riquadrato da grottesche me�talliche sorrette da centauri dietro i quali prendono origi�ne anche i due tralci di vite, sotto i quali sono due Psychai vendemmiami, e che termina�no al centro in corrispondenza di una cista argentea conte�nente vasi potori. Nella pre�della sottostante sono riunite due scene con assalto di cani ad un cinghiale e ad un cervo. DAIR 31.2550
Image_description_English
8. Atrium (c): And the stretch of the N wall was not decorated, after the restoration of King muratu, at the safe which was compieta- mind leaning against the wall What that yellow socket and black frieze is repainted inter break behind the same skiing see a remnant of the previous decoration, also of the fourth style, small meeting rooms, necessarily before 62 BC At the base, resting on a plinth imitating a green marble, open flat windows and cuspidate to dark red background through which you see children, three quarter length, with accessories for an offering ceremony, accompanied where the cam little � <pi�~ great, from silverware or glass. In fre above Thu we find himself turned left on dolphins and cupids righ a scene of sacrifice in Fortuna enthroned with you mone and globe at his feet, while a cupid liba of cylindrical un'aruia, another plays the double flute , a ter zo as a function of spin camillo ge a sheep from the right and a quarter aH'estrema left, plays a large zither. A frame to tabs with proto me leonine and gorgonem separates the socket from the median zone. Remarkable � <the care taken in the execution of the frames that emphasize the distinction between the various registers, even baroque combinations of different types of ornate, with imitation marble moldings in the pi�~ low socket and gilded stucco, if not addi bronze rittura, in high pi�~ parts of the same. The pannel the red at the bottom of a newsstand with black dais, � <pi�~ extended the part of those you presently preserved in me diana atrium area; in it there was also a mythological framework of which only remains the INFE riore right angle with a Cupid and a seated figure. The panel � <framed by grotesque me talliche supported by centaurs behind which also take origi it the two vines, under which are two Psychai vendemmiami, and ending no to the center at a silver pail Count nent drinking vessels. In the pre underlying gathered two scenes with dogs assault on a boar and a deer. DAIR 31.2550
PPM5_785
1
9. Atrio (c), parete N,...
9. Atrio (c), the N wal...
 
Archive_ID
PPM5_785
PPM_address
1
Image_description_Italian
9. Atrio (c), parete N, tratto E: nel finestrone rosso scuro, aperto nello zoccolo giallo cro�mo, si vede un fanciullo coronato che regge dinanzi a sÈ un vassoio contenente commesti�bili e ramoscelli. La situla me�tallica e l'urceo di vetro sono stati posti a riempire lo spazio troppo ampio per la composi�zione prescelta. DAIR 72.1454
Image_description_English
9. Atrio (c), the N wall, section E: in the dark red window, open in the yellow cro mo socket, we see a crowned child holding before s� a tray containing commesti bili and twigs. The situla me tallica and glass Urceo were placed to fill the space too wide for the composi tion chosen. DAIR 72.1454
PPM5_786
1
10. Atrio (c), parete E...
10. Atrio (c), the wall...
 
Archive_ID
PPM5_786
PPM_address
1
Image_description_Italian
10. Atrio (c), parete E: pie�dritto a N dell'ingresso al cubi�colo (k). Nel fregio soprastante lo zoccolo Ë rappresentato un combattimento tra amorini, armati di lance e scudi su ca�proni guidati da altri due amo�rini rappresentati con variet"� di posizioni che conferiscono profondit"� alla scena e ne de�notano la derivazione da mo�delli ellenistici. Nella zona me�diana, in un recinto chiuso da una transenna traforata e de�corata in basso da un pannello con la rappresentazione a rilie�vo di un amorino a caccia con due cani, si trova un candela�bro di bronzo dorato con piat�tini e viticci ornati di grifi, lyree cervi poggiato su di una base marmorea ornata di prue ro�strate e di trofeo, riconosciuto dal Sogliano come un elmo con cimiero e paragnatidi. Il recinto Ë chiuso lateralmente da colonne collegate da un pa�rapetto. DAIR 31.2737
Image_description_English
10. Atrio (c), the wall E: pie straight to the N input cubes colo (k). In the above frieze socket � <represented a battle between cupids armed with spears and shields on ca prone guided by two other love rini presented with variety "�of positions which give depth" �to the scene and de notice the derivation from mo delli Hellenistic. In the area me diana, in an enclosure closed by a perforated barrier and de pluck at the bottom of a panel with the representation in rilie vo of a amorino hunting with two dogs, there is a golden bronze bro candle with piat vats and tendrils ornamented griffins, lyree deer resting on a marble base decorated with bows ro strate and trophy, recognized by Sogliano as a helmet with crest and cheek-pieces. The fence � <closed laterally by columns connected by a pa Rapetto. DAIR 31.2737
PPM5_787
1
11. Atrio (c), parete E...
11. Atrio (c), the wall...<a crowned child holding a high censer (or fruttiera) biconical. The usual setting for astragals and para flutings if this area from the frieze with cupids dueling on coc who pulled by dolphins, crowned at the top by a frame with tabs protomes leonine and gorgo- NEA. The vegetable candlestick rests on a base marble- j and decorated with racemes metal * Jici sonnets by a small figure aiata, the stem in ornate palm trunk by golden protomes el- inate and pi�~ top � <inserted en- tro a circle metal, evi dently hung, now lost in the upper par ie, to the side pillars do not represent the | for the limited space available on the jamb. On the circle sit two FIGS dressed in white female king supporting k "�lathoi. A hurdle semicircular transformer installment closes down the foreshortening. DAIR 59.163 (5
 
Archive_ID
PPM5_787
PPM_address
1
Image_description_Italian
11. Atrio (c), parete E, pie�dritto tra il cubicolo (k) e le fau- ces (b): la foto scattata durante lo scavo mostra gli strati di ma�teriale vulcanico non ancora rimosso dal vano del vestibolo. Sul plinto a finto alabastro co�tognino poggia lo zoccolo gial�lo con il finestrone a fondo ros�so scuro entro il quale Ë un fanciullo coronato che regge un alto incensiere (o fruttiera) biconico. La consueta cornice ad astragali e baccellature se�para questa zona dal fregio con amorini duellanti su coc�chi tirati da delfini, coronato in alto dalla cornice a linguette con protomi leonine e gorgo- neÏa. Il candelabro vegetale poggia su di una base marmo- j ea decorata con racemi metal* Jici sonetti da una figuretta aiata, il fusto a tronco di palma ornato da protomi dorate el- inate e pi˘ in alto Ë inserito en- tro un cerchio metallico, evi�dentemente appeso, nella par�ie superiore oramai perduta, a pilastri laterali non rappresen- la|i per la ristrettezza dello spazio disponibile sullo stipite. Sul cerchio seggono due figu�re femminili vestite di bianco che sorreggono k"�lathoi. Una transenna semicircolare trafo�rata chiude in basso lo scorcio. DAIR 59,163(5
Image_description_English
11. Atrio (c), the wall E, pie straight between the cubicle (k) and the fau- ces (b): the picture taken during the excavation shows the layers of volcanic TERIAL but not yet removed from the vestibule compartment. On the plinth faux alabaster co tognino rests socket gial it with the window to the bottom ros know dark within which � <a crowned child holding a high censer (or fruttiera) biconical. The usual setting for astragals and para flutings if this area from the frieze with cupids dueling on coc who pulled by dolphins, crowned at the top by a frame with tabs protomes leonine and gorgo- NEA. The vegetable candlestick rests on a base marble- j and decorated with racemes metal * Jici sonnets by a small figure aiata, the stem in ornate palm trunk by golden protomes el- inate and pi�~ top � <inserted en- tro a circle metal, evi dently hung, now lost in the upper par ie, to the side pillars do not represent the | for the limited space available on the jamb. On the circle sit two FIGS dressed in white female king supporting k "�lathoi. A hurdle semicircular transformer installment closes down the foreshortening. DAIR 59.163 (5
PPM5_788
1
12. Atrio (c), parete E...
12. Atrio (c), the wall...
 
Archive_ID
PPM5_788
PPM_address
1
Image_description_Italian
12. Atrio (c), parete E, pie�dritto tra la faitx (b) e il cubico�lo (d): particolare dello zoccolo con finestrone arcuato entro il quale si vede un adolescente con urceo e patera, quest'ulti- ma Ë del tipo manicato del quale sono stati rinvenuti nu�merosi esemplari bronzei nella stessa Pompei. DAIR 31.1781
Image_description_English
12. Atrio (c), the wall E, pie straight between the faitx (b) and the cubic (d): particular socket with arched window within which you see a teenager with Urceo and patera, but quest'ulti- � <manicato of the type which have been found nu Merosi specimens bronze in the same Pompei. DAIR 31.1781
PPM5_789
1
13. Atrio (c), parete E...
13. Atrio (c), Wall E, ...
 
Archive_ID
PPM5_789
PPM_address
1
Image_description_Italian
13. Atrio (c), parete E, stipite tra gli ambienti (d) ed (e): par�ticolare dello zoccolo giallo con finestrone cuspidato a fondo rosso scuro entro il qua�le un ragazzo porge da bere ad una gallina faraona. AFSC 437
Image_description_English
13. Atrio (c), Wall E, jamb between environments (d) and (e): particular the yellow socket with window cuspidato dark red background by the qua a boy hands to drink a guinea hen. AFSC 437
PPM5_790
1
14. Atrio (c), parete E...
14. Atrio (c), the wall...
 
Archive_ID
PPM5_790
PPM_address
1
Image_description_Italian
14. Atrio (c), parete E, stipite tra gli ambienti (d) ed (e): il fregio a fondo nero con com�battimento tra amorini caval�canti caproni, lo stesso sogget�to che si trova all'opposta estremit"� della parete, Ë com�preso tra la cornice ad astraga�li e baccelladure e quella a lin�guette e protomi leonine e gorgon iche. La base del can�delabro mostra un'esuberante decorazione a rilievo propria delle architetture di et"� nero- niana e anche il rilievo che de�cora la parte bassa della tran�senna presenta il soggetto gi"� visto delfamorino che caccia con due cani. DAIR 53.614
Image_description_English
14. Atrio (c), the wall E, jamb between the environments (d) and (e): the frieze in black with com beat between amorini caval caproni songs, the same sogget to which is located at the opposite ends "of the � wall, � <com caught between them and the frame to astraga baccelladure and that lin guette and lion protomes gorgon and ic. the base of the can delabro shows an exuberant relief decoration of their architectures et "�black- Niana and also the relief that de cora low senna tran part presents the subject already "�delfamorino seen hunting with two dogs. DAIR 53,614
PPM5_791
1
15. Atrio (c), parete S...
15. Atrio (c), S wall, ...<a child who raises the co perchio hemispheric a metal pail and left holding a stick. DAIR 31.1780
 
Archive_ID
PPM5_791
PPM_address
1
Image_description_Italian
15. Atrio (c), parete S, stipite tra lo oecus (e) e la cassa scale (3): particolare dello zoccolo giallo con finestrone piano a fondo rosso entro il quale c'Ë un bambino che solleva il co�perchio emisferico di una cista metallica e nella sinistra regge un bastone. DAIR 31.1780
Image_description_English
15. Atrio (c), S wall, jamb between the oecus (s) and the stairs Case (3): detail of the yellow socket with window plan red background within which there is <a child who raises the co perchio hemispheric a metal pail and left holding a stick. DAIR 31.1780
PPM5_792
1
17. Atrio (c), parete O...
17. Atrio (c), O wall, ...
 
Archive_ID
PPM5_792
PPM_address
1
Image_description_Italian
17. Atrio (c), parete O, pila�stro S: particolare del finestro�ne a fondo rosso scuro con bambino, volto di tre quarti a destra, che regge davanti a sÈ un k"�ntheuros metallico. DAIR 31.1757
Image_description_English
17. Atrio (c), O wall, stro stack S: detail of the dialog window it to dark red background with child, face of three-quarters to the right, holding in front of a self k "�ntheuros metal. DAIR 31.1757
PPM5_793
1
18. Atrio (c), parete O...
18. Atrio (c), O wall, ...
 
Archive_ID
PPM5_793
PPM_address
1
Image_description_Italian
18. Atrio (c), parete O, pila�stro S: particolare del fregio soprastante lo zoccolo con amorino in groppa ad un granchio, cui fa da pendant sul contiguo pilastro N un amori�no in groppa ad un gambero.
Image_description_English
18. Atrio (c), O wall, stro stack S: detail of the frieze above the plinth with amorino riding a crab, which is matched on a mating no N contiguous pillar in the back of a shrimp.
PPM5_794
1
16. Atrio (c), parete S...
16. Atrio (c), S wall, ...
 
Archive_ID
PPM5_794
PPM_address
1
Image_description_Italian
16. Atrio (c), parete S, stipite tra (e) e l�ambiente con la scala (3): particolare del fregio a fondo nero con amorino che guida una biga di delfini guizzanti nell�acqua. DAIR 31.1761
Image_description_English
16. Atrio (c), S wall, between the jamb (s) and the environment with the scale (3): detail of the frieze in black with amorino driving a chariot of darting dolphins in water. DAIR 31.1761
PPM5_795
1
19. Atrio (c), parete O...
19. Atrio (c), O wall, ...
 
Archive_ID
PPM5_795
PPM_address
1
Image_description_Italian
19. Atrio (c), parete O, pilastro N : particolare dello zoccolo con finestrone a fondo rosso scuro entro il quale si vede un bambino coronato di alloro e ammantato strettamente s� da nascondere entrambe le mani. DAIR 31.1756
Image_description_English
19. Atrio (c), O wall, pillar N: particular socket window with a dark red background within which you see a child crowned laurel and clothed closely and to hide both hands. DAIR 31.1756
PPM5_796
1
20. Atrio (c). parete O...
20. Atrio (c). O wall, ...
 
Archive_ID
PPM5_796
PPM_address
1
Image_description_Italian
20. Atrio (c). parete O, stipite presso Vaia (i): particolare dello zoccolo con finestrone a fondo rosso entro cui � un bambino che regge tra le mani una ghirlanda. La teoria di bambini visti attraverso i fine- stroni � evidente riferimento alla preparazione di una cerimonia religiosa in cui ciascuno porta uno o pi� oggetti necessari al rituale. DAIR 31.1758
Image_description_English
20. Atrio (c). O wall, jamb at Vaia (s): detail of the base with large window with red background within which a child holding a garland in his hands. The theory of children seen through end- stroni is apparent reference to the preparation of a ceremony Religious where everyone brings one or more required items the ritual. DAIR 31.1758
PPM5_797
1
21. Cubicolo (d): la so...
21. Cubicle (d): the la...
 
Archive_ID
PPM5_797
PPM_address
1
Image_description_Italian
21. Cubicolo (d): la soglia di lava con gli incavi per gli stipiti di legno, per i cardini e per il saliscendi della porta a due battenti. 80 N59636
Image_description_English
21. Cubicle (d): the lava threshold with recesses for wooden jambs, for the hinges and for the latch of the door with two leaves. 80 N59636
PPM5_798
1
22. Cubicolo (d): il pa...
22. Cubicle (d): the fl...
 
Archive_ID
PPM5_798
PPM_address
1
Image_description_Italian
22. Cubicolo (d): il pavimento in cocciopesto presenta al centro del campo con un rado punteggiato di tessere bian�che, un tappeto con fiore a sei petali inscritto entro due cer�chi concentrici posti al centro di due quadrati, con crocette nei campi di risulta, motivo che ritorna in alternanza con una tessera, in un filare posto verso l'ingresso.
Image_description_English
22. Cubicle (d): the floor cocciopesto presents at the center of the field with a sparse dotted bian tiles, carpet with a flower with six petals inscribed within two concentric cer who places in the center of two squares with crosses in the fields of is, reason that returns in alternation with a card, in a row towards the entrance place.
PPM5_799
1
23. Cubicolo (d), paret...
23. Cubicle (d), the N ...
 
Archive_ID
PPM5_799
PPM_address
1
Image_description_Italian
23. Cubicolo (d), parete N, tratto centrale: particolare del quadro con Arianna che, abbandonata da Teseo si risveglia piangente sulla spiaggia di Dia, un soggetto replicato venti volte in quadri di IV stile, Lo schema � quello consueto con Arianna seduta sulla riva del mare, appoggiata ad un cuscino, con un amorino (o in altre repliche Nemesi) che le indica la nave di Teseo, in questo quadro non ancora lontana, almeno a giudicare dalle proporzioni. Queste per� sono certamente state falsate dal ittore che ha ridotto ad una gurina il pescatore sullo scoglio di sinistra, derivandolo evidentemente da immagini di repertorio senza adattarlo alle dimensioni del quadro e per contro ingrandito la figura del marinaio a poppa della nave, traendola evidentemente dall�altro filone della stessa storia, quello della partenza di Teseo mentre Arianna dorme, derivato da modelli greci di IV secolo attraverso la mediazione tardo ellenistica (Parise Bado- ni Dd A 1990). Da riferire invece invece a creazione prettamente campana � la versione presentata nel nostro quadro rispondente al gusto in voga nel I sec. d.C. quando si prediligeva la poesia di Ovidio, e le raffigurazioni lacrimevoli e melo- drammatiche. Iwanami Shoien 53
Image_description_English
23. Cubicle (d), the N wall, the central section: the particular framework with Ariadne, abandoned Theseus awakens Dia weeping on the beach, a subject replicated winds Sometimes in paintings of the Fourth Style, The pattern is familiar with Arianna sitting on the shore of the sea, leaning against a pillow, with a cupid (or other Nemesis replies) that indicates the ship of Theseus, in this context, not far away, at least judging from the proportions. These are, however, certainly been distorted by ittore that has reduced to a Gurina the fisherman on the rock left, obviously deriving from archive images without adapting it to the dimensions of the switchgear and on the other hand are zoomed out the sailor's figure at the stern of the ship, drawing it evidently other strand of the same story, that of the departure of Theseus and Ariadne asleep, derived Greek models of the fourth century through the mediation late Hellenistic (Parise Bado- ni Dd A 1990). Since reporting instead instead purely bell creation is the version presented our responsive framework the taste in vogue in the first century. A.D. when he preferred the poetry of Ovid, and the representations tearful and dramatic melodious. Iwanami Shoien 53
PPM5_800
1
24. Cubicolo (d): la pa...
24. Cubicle (d): the wa...
 
Archive_ID
PPM5_800
PPM_address
1
Image_description_Italian
24. Cubicolo (d): la parete E Ë la pi˘ lunga di questo am�biente la cui decorazione, as�sieme a quella dei cubicoli (u) e (x) differisce da quella dei re�sto della casa ed Ë da attribuire ad una bottega di artigiani meno raffinati, e per la strut�turazione della decorazione e per l'esecuzione tecnica. Si tratta di un ambiente ridecora�to, come testimonia la presen�za di chiodi ribattuti in corri�spondenza del quadro posto al centro di questa parete, perti�nente probabilmente alla pre�cedente decorazione. Su di uno zoccolo che imita una tar�sia a motivi geometrici di por�fido e di giallo antico, la zona mediana presenta al centro un pannello bianco, cuspidato in alto e affiancato da due esili co�lonnine, e ai lati pannelli gialli con vignette delle quali si con�serva solo quella settentrionale con una bassa coppa argentea. Nei pannelli laterali delle altre pareti compaiono uccelli con frutti (N e S) o paesaggio! (O). Al di sopra corre un alto fregio con la rappresentazione del fondo del mare con pesci e crost"�cei. Tra gli altri si rico�noscono, su questa parete, al centro un dentice e pi˘ a sini�stra un'orata, una triglia e un'agugiia. Una cornice di stucco modanata separa que�sto fregio dalla zona superiore a fondo bianco con edicole schematiche nelle quali pen�dono cesti con frutta, al di sot�to di quella centrale c'Ë un uc�cello con grappolo d'uva. DAIR 56.1300
Image_description_English
24. Cubicle (d): the wall E � <long pi�~ of this envi ronment whose decoration, to gether as one of the cubicles (u) and (x) differs from that of the kings of the house and I'm � <attributable to a workshop of less refined craftsmen, and for the turing strut decoration and for the technical implementation. It is a ridecora to environment, as evidenced by the presen za clinched the nails in correspondence of the picture placed at the center of this wall, perti probably nent to pre transferor decoration. About a socket that mimics a tar is patterned por trust and ancient yellow, the central zone has at the center a white panel, cuspidato above and flanked by two slender co lonnine, and sides yellow panels with cartoons of which It serves you with only the northern one with a low silver cup. In the side panels of the other walls appear birds with fruits (N and S) or landscape! (OR). Above runs a high frieze with the representation of the bottom of the sea with fish and Crost "�cei. Among others rico noscono, on this wall, at the center and a snapper pi�~ to sini stra bream, a mullet and un'agugiia. a frame of molded stucco separates que'm frieze from the top in the white background area with newsagents schematic in which pen gift baskets with fruit, to sot to the central one of c'a <uc cello with a bunch of grapes. DAIR 56.1300
PPM5_801
1
25. Cubicolo (d), paret...
25. Cubicle (d), S Wall...
 
Archive_ID
PPM5_801
PPM_address
1
Image_description_Italian
25. Cubicolo (d), parete S: particolare del quadro centra�le con l'episodio di Ero e Lean�dro che per la essenzialit"� del disegno raggiunge quasi i limi�ti di una ingenua rappresenta�zione infantile. Leandro, con il capo coronato di foglie gialle, nuota vigorosamente verso la torre alla cui finestra si affaccia Ero che regge nella destra la lucerna. Sullo scoglio, dalla parte opposta, il servo di Lean�dro, aspetta il padrone sorve�gliandone i vestiti e reggendo un'altra lucerna. In alto tre del�fini guizzano nel mare, sullo sfondo Ë appena accennato un portico. DAIR 60.260
Image_description_English
25. Cubicle (d), S Wall: detail of the framework centra with the episode Ero and Lean dro that for the essentiality "�drawing reaches almost silts you to a naive tion is infantile. Leandro, with the head crowned yellow leaves, swimming vigorously towards the tower to whose window looks out i was right in holding the lamp. on the rock, on the other side, the Lean dro servant, waiting for the master surveil gliandone clothes and carrying another lantern. in top three purposes dart into the sea in the background � <just mentioned a porch. DAIR 60,260
PPM5_802
1
26. Oecus (e): accanto ...
26. Oecus (s): next to ...
 
Archive_ID
PPM5_802
PPM_address
1
Image_description_Italian
26. Oecus (e): accanto alla so�glia di lava si trova una lastra di marmo, fissata con quattro perni sulla quale si raccoglieva la porta a pi˘ ante. La soglia di marmo Ë stata inserita nel pre�cedente pavimento in coccio�pesto con scaglie e piastrelle di marmi policromi. 80 N596S9
Image_description_English
26. Oecus (s): next to know glia lava is a marble slab, fixed with four pins on which is collected the door to pi�~ ante. The marble threshold � <was included in the pre transferor floor in earthenware with scales and tiles of colored marble. 80 N596S9
PPM5_803
1
27. Oecus (e): risale a...
27. Oecus (s): dates ba...
 
Archive_ID
PPM5_803
PPM_address
1
Image_description_Italian
27. Oecus (e): risale al I sec. a.C. il pavimento in cocciopesto con piastrelle e scaglie di marmi colorati disposte a delineare una sorta di tappeto centrale. 80 N59637
Image_description_English
27. Oecus (s): dates back to the first century. B.C. the floor cocciopesto with tiles and slivers of colored marbles arranged to delineate a sort of central carpet. 80 N59637
PPM5_804
1
28. Oecus (e): la decor...
28. Oecus (s): the deco...
 
Archive_ID
PPM5_804
PPM_address
1
Image_description_Italian
28. Oecus (e): la decorazione della parete N ed il quadro con Kyparissos, sono interrotti dalla porta verso l�atrio. Sul fondo bianco si colloca solo la met� destra di un�edicola con ali chiuse da un tramezzo con bucranio. Sulla cuspide vegetale poggia una cista metallica contenente rhyt� ed altri oggetti in parte coperti. DAIR 80.2980
Image_description_English
28. Oecus (s): the decoration of the wall N and the framework with Kyparissos, are interrupted by the door toward the lobby. On the white fund is only half right shrine with wings closed by a partition with bucranium. On the cusp plant rests a metal pail containing rhyt� and other objects partly covered. DAIR 80.2980
PPM5_805
1
29. Oecus (�), parete N...
29. Oecus (is), Wall N:...
 
Archive_ID
PPM5_805
PPM_address
1
Image_description_Italian
29. Oecus (�), parete N: nella composizione a struttura triangolare, e con uno schema diffusissimo per le rappresentazioni di Narciso, sono raccolti tutti gli elementi per riconoscere il mito di Kyparissos, ben noto a Pompei attraverso la poesia di Ovidio (Metani., X, w. 106-142). Il giovane cacciatore, amato da Apollo rappresentato dal tripode delfico, piange mestamente abbandonato e rivolto verso il cervo prediletto, che per sbaglio ha ferito a morte. L�animale bench� pienamente sviluppato, come indicano le corna ramificate, � pi� piccolo di quanto richiederebbero le dimensioni del quadro. La figura tra le nubi, personificazione del luogo e segno della metamorfosi che il giovanetto subir�, deriva da modelli vascolari della met� del V sec. a.C. Il quadro, come quello della parete opposta con la gara tra Pan ecl Eros, � stato attribuito da Reyen al �Chlorispainter�. DAIR 72.3598
Image_description_English
29. Oecus (is), Wall N: in a triangular structure composition, and with a widespread scheme for representations of Narcissus, all elements are collected in order to recognize the myth of Kyparissos, well known to Pompei through the poetry of Ovid (Metani., X, w. 106-142). The young hunter, loved by Apollo represented by Tripod Delphic, crying sadly abandoned and facing the beloved deer, which by mistake fatally she wounded. The animal even if fully developed, as indicated by the antlers, it is smaller than the size would require of the picture. The figure the clouds, the personification of the place and sign of metamorphosis that the young man will suffer, It derived from vascular models of the mid-fifth century. B.C. The framework, like that of the wall opposite with the race between Pan ecl Eros, has been attributed by Reyen to "Chlorispainter". DAIR 72.3598
PPM5_806
1
30. Oecus (e), parete S...
30. Oecus (s), S wall d...
 
Archive_ID
PPM5_806
PPM_address
1
Image_description_Italian
30. Oecus (e), parete S: la decorazione di questo ambiente fu probabilmente realizzata dopo quella degli ambienti pi� famosi della casa, il salone (q) e i triclini (n) e (p), ma con ogni probabilit� dalla medesima bottega che tenne conto anche della diversa importanza degli stessi, nella scelta del sistema decorativo e dei color� da utilizzare. Lo schema compositivo � uguale su tutte le pareti, con lo zoccolo rosso suddiviso in pannelli e scomparti con ghirlande, quadretti, tralci e pavoni; nel centro un�ampia edicola ad ali collegate in basso da un plinto e in alto dal soffitto a travicelli sotto il quale pende un quadretto. Le ali, sorrette verso l'interno da colonne tortili, sono chiuse da alti tramezzi neri con bucrani stilizzati. Ai lati bordi di tappeto delimitano i pannelli bianch� e sono collegati in alto da ghirlande sospese ad un quadretto, al centro di ciascuno si trovava un medaglione con amorino con attributi di divinit�. La zona superiore � strutturata in una scenografia di scarsa profondit� e nettamente distinta, per articolazione, da quella mediana. Al centro si trova un�edicola sotto la quale siede una divinit� e ai lati, sui podi avanzati delle edicole laterali, poggiano vasi metallici, seguono Satiri e Ninfe che danzano sul gradino pi� alto di scalette poste davanti alle ampie porte della scena, mentre alle estremit� dietro le strutture emergono alberi. DAIR 78.2222
Image_description_English
30. Oecus (s), S wall decoration of this environment was probably made after the one of the most famous rooms of the house, the living room (q) and couches (n) and (p), but in all likelihood the same workshop that held account the different importance of the same, in the choice of and he painted decorative system to use. The composition scheme It is equal on all the walls, with the red socket panels and divided into compartments with garlands, squares, branches and peacocks; in the center wide newsstand to lower wings connected by a plinth and at the top from the ceiling beamed under which hangs a picture. The wings, supported inward spiral columns, are closed by high partitions blacks with stylized ox skulls. At the sides of the carpet edges delimit The white panels and are connected at the top with garlands suspended to a picture, the center of each was a medallion with cupid with attributes of divinity. The upper zone is structured in a low setting depth and quite separate, for articulation, from the median. At the center is a newsstand under which sits a deity and to the sides, on the advanced side newsstands podiums, rest metal vessels, followed by Satyrs and nymphs who dance on the highest step of ladders placed in front of the large doors of the scene, while at the ends behind the structures emerge trees. DAIR 78.2222
PPM5_807
1
31. Oecus (e), parete S...
31. Oecus (s), wall S: ...
 
Archive_ID
PPM5_807
PPM_address
1
Image_description_Italian
31. Oecus (e), parete S : il registro superiore presenta, bench� semplificata, la stessa struttura di quello del salone (q) con figure inquadrate entro corpose architetture ben distinte da quelle sottostanti sulle quali gravano con il loro impianto massiccio. Nelle edicole centrali troviamo Giove sulla parete O e due delle donne da lui amate: Leda con il cigno sulla parete S, Danae su quella N. AND 26469
Image_description_English
31. Oecus (s), wall S: the register presents higher, although simplified, the same structure as that of the living room (q) with figures framed within bodied distinct from those underlying architectures which are under pressure with their solid implant. In newsstands O stations are Jupiter on the wall and two women he loved: Leda and the Swan S on the wall, on that Danae N. AND 26469
PPM5_808
1
32. Oecus (e), parete S...
32. Oecus (s), wall S: ...
 
Archive_ID
PPM5_808
PPM_address
1
Image_description_Italian
32. Oecus (e), parete S: particolare del quadro con la lotta tra Eros e Pan alla quale assistono Dioniso e una Menade (o piuttosto Arianna per l�atteggiamento solenne della figura), e un gruppo di almeno quattro giovani Fauni o Sileni e un Sileno maturo che con la destra protesa sembra dare il segnale di inizio alla tenzone mentre nella sinistra regge un ramo di palma. I contendenti sono ancora distanti e tra i due Eros sembra il pi� agguerrito. DAIR 31.2497
Image_description_English
32. Oecus (s), wall S: particular framework of the struggle between Eros and Pan which assist Dionysos and a Maenad (or rather the attitude Arianna solemn of the figure), and a group of at least four young fauns or Sileni and a mature Silenus with outstretched right hand seems to give the signal to start the duel, while the left holds a palm branch. The contenders are still far apart and between the two Eros it seems the fiercest. DAIR 31.2497
PPM5_809
1
33. Oecus (e), parete S...
33. Oecus (s), S wall p...
 
Archive_ID
PPM5_809
PPM_address
1
Image_description_Italian
33. Oecus (e), parete S: parti�colare dell'edicola centrale della zona superiore con Leda in trono. La figura deriva cer�tamente da un tipo adottato per raffigurazioni di Venere, che trae le sue origini dal qua�dro della AnadiomËne di Apelle esposto nel Tempio del Divus Julius a Roma e ricorrente pi˘ volte nei quadri pompeiani con rappresentazioni della dea con Marte. Alla figura Ë stato ovviamente aggiunto il cigno per caratterizzare l'eroina che assieme a Danae e a una terza non meglio identificata pre�sente sulla parete E, Ë una del�le tante mortali amate da Zeus, riconoscibile sulla parete O, genitrici di eroi o di stirpi rega� li. La rappresentazione di Leda seduta, che a Pompei si trovava un'altra volta in IX 2, 7, non trae le sue origini dall'o�riginale scultoreo di Timotheos che la raffigurÚ in piedi, e al quale, noto attraverso nume�rose repliche in marmo e in terracotta o in rappresentazio�ni in altri materiali (oreficerie, avori), si rifecero invece i pitto�ri di altre composizioni (Casa della Regina Margherita V 2,1: Casa della Caccia antica, VII 4,48). La predella era or�nata da grifi desinenti in volu�te, affrontali a una schematica protome di felino con anello nelle fauci. BROGI 11220
Image_description_English
33. Oecus (s), S wall parts dell'edicola central casting of the upper area with Leda in throne. The figure comes from a cer of charge type adopted for representations of Venus, which draws its origins from here dro Anadiom� <it Apelles exhibited in the Temple of Divus Julius in Rome and recurrent pi�~ times in the Pompeian paintings with representations of the goddess with Mars . At the swan figure to characterize the heroin that together with Danae and a third unidentified pre feels on the wall E, � <one of the many mortal loved by Zeus, recognizable on the wall O, parent of heroes or � <obviously been added of races gi there. The representation of Leda seat, which in Pompei was once in IX 2, 7, does not derive its origins Dall'O Timotheos sculptural riginal that the raffigurÚ standing, and to whom, known through nume rose marble replicas and terracotta or rappresentazio ni in other materials (gold, ivory), is remade instead pitto ri of other compositions (House of Regina Margherita V 2.1: house of the ancient Hunting, VII 4,48). The dais was born or by griffins desinenti by volume you, to meet the fight a schematic protome of feline with ring in the jaws. BROGI 11220
PPM5_810
1
34. Oecus (e), parete O...
34. Oecus (s), wall O, ...
 
Archive_ID
PPM5_810
PPM_address
1
Image_description_Italian
34. Oecus (e), parete O, tratto N: particolare della cuspide vegetale sormontata da una ci�sta metallica contenente vasi potori un urceo e un fallo co�perto da un panno rosso. DAIR 80.2979
Image_description_English
34. Oecus (s), wall O, N stretch: detail of the plant cusp there is surmounted by a metal containing vessels potori a Urceo and a phallus co perto by a red cloth. DAIR 80.2979
PPM5_811
1
35. Oecus (e), parete O...
35. Oecus (s), wall O: ...
 
Archive_ID
PPM5_811
PPM_address
1
Image_description_Italian
35. Oecus (e), parete O: parti�colare dell'edicola centrale della zona superiore con Zeus in trono, con scettro e fulmini nella sinistra. Per le caratteri�stiche giovanili del volto, per la capigliatura e la posizione del capo la raffigurazione del dio Ë considerata derivata dalP/lkj- sandra di Lisippo che aveva ri�tratto il sovrano macedone con le sembianze del padre degli dei ìportatore del fulmineî. Nella predella i grifi accosciati si affrontano ai lati di ungorgo- neÏon. IiROGI 11221
Image_description_English
35. Oecus (s), wall O: casting parts of the area above central dell'edicola with Zeus throne, with scepter and lightning in the left. For youthful characters tics of the face, the hair and the head position of the representation of the god � <considered derived Dalp / lkj- sandra Lisippo who had re sudden the Macedonian king with his father's likeness of the gods of lightning ìportatore �. On the platform the griffins squatting confront the sides of ungorgo- NEA on. IiROGI 11221
PPM5_812
1
36. Cubicolo (f): nella...
36. Cubicle (f): in lav...
 
Archive_ID
PPM5_812
PPM_address
1
Image_description_Italian
36. Cubicolo (f): nella soglia di lava gli incavi per i chiavi�stelli indicano che la porta era a due battenti. 80 N59645
Image_description_English
36. Cubicle (f): in lava threshold recesses for stelli keys indicate that the door was in two leaves. 80 N59645
PPM5_813
1
38. CubÏcolo (g): sogli...
38. Cuba colo (g): lava...
 
Archive_ID
PPM5_813
PPM_address
1
Image_description_Italian
38. CubÏcolo (g): soglia di lava e pavimento in battuto di travertino con scaglie di calcari colorati risalente al preceden�te impianto della casa, proba�bilmente alla sistemazione de�gli inizi del I sec. d.C. 80N59642
Image_description_English
38. Cuba colo (g): lava threshold and floor wrought travertine with colored flakes of limestone dating back to the preceding te system of the house, proba ably to the arrangement of the beginning of the century. A.D. 80N59642
PPM5_814
1
39. Cubicolo (g): la pr...
39. Cubicle (g): the pr...
 
Archive_ID
PPM5_814
PPM_address
1
Image_description_Italian
39. Cubicolo (g): la presenza di scaglie di calcari polÏcromi nell'anricamer"� conferisce al battuto di travertino quasi l'a�spetto di un tappeto, mentre lo scalino dell'alcova Ë rivestito di battuto semplice e l'alzata Ë in�tonacata in rosso. Lo zoccolo rosso Ë anche qui, come nel cu�bicolo (f) suddivÏso in pannelli con piante e scomparti con ro�setta e palmette.
Image_description_English
39. Cubicle (g): the presence of limestone flakes Pola chromiums nell'anricamer "�confers to wrought travertine it fell in almost a carpet, while the step dell'alcova � <coated wrought simple and l ' raised � <tonacata in red. the red socket � <here too, as in the cu bicolo (f) suddiv� know in panels with plants and compartments with ro sect and palms.
PPM5_815
1
37. Cubicolo (f): il ba...
37. Cubicle (f): The be...
 
Archive_ID
PPM5_815
PPM_address
1
Image_description_Italian
37. Cubicolo (f): il battuto di travertino del pavimento sembra precedente alla decorazione delle pareti, eseguite certamente dalla stessa bottega che ha decorato il resto della casa come provano la ricorrenza degli stessi motivi e la maniera comune di rappresentarli. Lo zoccolo rosso � suddiviso in pannelli con piante e scompart� con una rosetta tra palmette; nella zona mediana a fondo bianco sulle pareti lunghe si trovano edicole con candelabri ornati da elementi di bronzo e sorreggenti globi, affiancate da pannelli inquadrati da ghirlande tese, con vignette di amorini. Entro le edicole due candelabri vegetali sono collegati da ghirlande, tese in basso e disposte a cuspide in alto, che inquadrano figure di Vittorie. I candelabri con ornamenti di bronzo sono una variante pi� semplice di quelli presenti nei perist�li (1) e (s); mentre quelli vegetali sono del tutto simili ai candelabri che riquadrano i pannelli del peristilio (1), e le vignette infine, sembrano opera della stessa mano di quelle dei medaglioni del triclinio (t). 80 N59644
Image_description_English
37. Cubicle (f): The beat seems Travertine Floor prior to decoration of the walls, performed certainly from the same workshop that decorated the rest of the house as evidenced by the recurrence of the same reasons and the common way to represent them. The red socket is divided into panels with plants and compartments with a rosette between palmettes; in the median area of ??white background on the long walls are niches with candelabra adorned by bronze elements and sorreggenti globes, flanked by panels framed by taut garlands, with cupids cartoons. By newsagents two plant candelabras are connected garlands, bottom stretched and arranged in the upper cusp, that frame of Wins figures. The candelabra with bronze ornaments are a more simple variant of those present in peristyles (1) and (s); while those plants are similar to candlesticks riquadrano the peristyle of the panels (1), and cartoons, finally, it seems to work of the same hand as those of the triclinium medallions (t). 80 N59644
PPM5_816
1
40. Cubicolo (g), paret...
40. Cubicle (g), Wall O...
 
Archive_ID
PPM5_816
PPM_address
1
Image_description_Italian
40. Cubicolo (g), parete O: particolare del tramezzo con corolla presente nel tratto S della zona mediana. Questa è suddivisa in edicole con candelabri vegetali nascenti da kàn-tharoi e ornati da viticci con anfore e uccelli, eseguiti da mano più esperta di quella che ha realizzato le edicole o i paesaggi in esse contenuti. Probabilmente la strutturazione della parete veniva eseguita dal capo bottega e gli allievi completavano la decorazione con elementi di repertorio.
Image_description_English
40. Cubicle (g), Wall O: detail of the partition with corolla present in the S portion of the middle zone. This is divided into niches with rising vegetable candlesticks from k� n-tharoi and decorated with tendrils with amphoras and birds, executed by the most experienced hand of the one who made the kiosks or the landscapes they contain. Probably the structuring of the wall was performed by the head of the workshop and the students completed the decoration with archive items.
PPM5_817
1
41. Ala (h): fu trasfor...
41. Wing (h) was conver...
 
Archive_ID
PPM5_817
PPM_address
1
Image_description_Italian
41. Ala (h): fu trasformata in armadio e chiusa verso ratrio con un muretto, mentre furono murate anche la finestra verso il peristilio (1) e il passaggio verso il triclinio (n) con tamponature che furono intonacate ma non decorate. Dopo il terremoto del 62 la parte terminale della parete O fu restaurata in opera vinata al di sopra della originaria parete in opera incerra. La decorazione pittorica risale alla prima fase di uso di questo ambiente, quando lo stesso era normalmente accessibile daH'atrio.
Image_description_English
41. Wing (h) was converted into a closet and closed towards ratrio with a wall, and were also bricked the window toward the peristyle (1) and the transition to the triclinium (n) with a cladding that were plastered but undecorated. After the earthquake of 62 the part of the wall terminal O was restored in place Vinata above the original wall operates incerra. The paintings dating back to the first phase of the use of this environment, when it was normally accessible daH'atrio.
PPM5_818
1
42. Ala (h): il pavimen...
42. Wing (h): the floor...
 
Archive_ID
PPM5_818
PPM_address
1
Image_description_Italian
42. Ala (h): il pavimento in lavapesta con filari di tessere bianche è certamente anteriore anche agli affreschi attribuiti ad una fase del IV stile precedente il 62 d.C. Lo zoccolo nero è suddiviso in pannelli con piante e stretti scomparti: al di sopra dì esso corre una bassa predella nella quale poggiano le basi delle colonnine dell'edìcola centrale. In questa, come nei pannelli laterali sono tesi dei tappeti gialli, quelli centrali gonfiati dal vento, che esibiscono al centro un quadretto e due medaglioni, e limitano lo sguardo sulle architetture retrostanti, stasìian-tesi sul fondo bianco e die in parte proseguono nella zona superiore dove sono arricchite da ghirlande, vasi, grifi e cigni acroteriali.
Image_description_English
42. Wing (h): the floor in lavapesta with rows of white tiles is also certainly prior to the frescoes attributed to a previous phase of the IV style 62 A.D. The black hoof is divided into compartments with plants and narrow panels: above dì it runs a low dais in which rest the bases of dell'edìcola central columns. In this, as in the side panels are stretched yellow, the central ones carpets inflated by the wind, which exhibit a central square and two medallions, and limit the look on backwaters architectures, stasìian-thesis on a white background and die in part continue in the upper area where they are enriched with garlands, vases, griffins and acroterial swans.
PPM5_819
1
43. Ala (h), parete S: ...
43. Ala (h), S Wall: de...
 
Archive_ID
PPM5_819
PPM_address
1
Image_description_Italian
43. Ala (h), parete S: particolare del quadretto dell'edicola centrale con combattimento di galli, Quello sopra il tavolino, ingombrato da un'anfora e dalle tenie, sì accinge ad attaccare quello per terra; il gallo sotto il tavolino, probabilmente morto, è stato sconfitto da quello con il ramo dì palma nel 44. Vaia (i) aveva due aper-becco. L'erma rappresentata ture che ne interrompevano la come realistica in color carne e decorazione: la porta verso il con i capelli giallastri ha le triclinio (p), al di sopra della sporgenze per appendere le quale rintonaco dipìnto è ben corone.
Image_description_English
43. Ala (h), S Wall: detail of the central square dell'edicola with cockfight, That the above table, cluttered with an amphora and from tapeworms, yes preparing to attack the ground; the cock under the table, probably dead, was defeated by the one with the palm branch in dì 44. Vaia (i) had two aper-beak. The herm represented ture that interrupted the how realistic flesh color and decoration: the gateway to the with yellowish hair has triclinio (p), above the bosses to hang rintonaco dipìnto which is well crowns.
PPM5_820
1
44. L'ala (i) aveva due...
44. The wing (i) had tw...
 
Archive_ID
PPM5_820
PPM_address
1
Image_description_Italian
44. L'ala (i) aveva due aperture verso il peristilio (1) che aveva costretto a limitare la decorazione allo zoccolo e a due stretti piedritti sui quali però non rimane pressocché nulla. Lo schema della decorazione è del tutto analogo a quello della parete S dell'altra ala anche se i tipi dei tappeti tesi rispettano qui lo schema b-a-b, lì dove avevamo visto l'aliernanza a-b'-a. G14875
Image_description_English
44. The wing (i) had two openings towards the peristyle (1) that had forced to restrict the decoration to the hoof and two narrow piers on which though does not remain pressocch� � nothing. The decoration scheme is completely analogous to that of the S of the other wing wall, even if the types of carpets respect thesis here the b-b-a pattern, in there where we had seen the aliernanza a-b'-a. G14875
PPM5_821
1
45. Ala {i), parete S: ...
45. Ala {i), S Wall: de...
 
Archive_ID
PPM5_821
PPM_address
1
Image_description_Italian
45. Ala {i), parete S: particolare del quadretto con una tro una hydrìa metallica alla cui mensa sulla quale poggiano ansa verticale è appesa una corona e alla quale e appoggiato un cerchio; tre galline faraone si aggirano tra i due altarini con frutti e cerchio, posti alle estremità della composizione.
Image_description_English
45. Ala {i), S Wall: detail of the picture with a tro a metal hydrìa to whose table on which rest vertical handle is hanging on a crown and to which a circle and supported; three guinea fowl roam between the two altarini with fruits and circle, placed at the ends of the composition.
PPM5_822
1
46. Ala (ì). parete N: ...
46. ??Wing (�). Wall N:...
 
Archive_ID
PPM5_822
PPM_address
1
Image_description_Italian
46. Ala (ì). parete N: particolare del quadretto con una mensa sulla quale poggiano una cista rossa con coperchio conico, una benda e oggetti di offerta. Dietro, su di un pilastrino accanto al quale sporge un ramo di palma. c'e una statua che riproduce il tipo dell'Atleta Westmacott. Tre galli sconfitti e feriti costituiscono un gruppo ben distinto dal gallo ritto sul bordo della coppa dorata cui sono appoggiati due lunghi rami.
Image_description_English
46. ??Wing (�). Wall N: detail of the picture with a table on which rests a red pail with conical cover, a bandage and offer objects. Behind, on a pillar beside which protrudes a palm branch. there is a statue which reproduces the type Athlete Westmacott. Three defeated roosters and injuries constitute a distinct group from rooster standing on the edge of the golden cup which two long branches are supported.
PPM5_823
1
47. Cubicolo (k): la so...
47. Cubicle (k): the th...
 
Archive_ID
PPM5_823
PPM_address
1
Image_description_Italian
47. Cubicolo (k): la soglia di lava immette nel piccolo ambiente posto a N delle fauciv. che prendeva luce solo dalla porta verso la trio. 80 N59640
Image_description_English
47. Cubicle (k): the threshold of lava flows into the small environment in place of N fauciv. who took light only from the door towards the trio. 80 N59640
PPM5_824
1
48. Cubicolo (k): parti...
48. Cubicle (k): detail...
 
Archive_ID
PPM5_824
PPM_address
1
Image_description_Italian
48. Cubicolo (k): particolare del pavimento in battuto di scaglie di travertino. La decorazione pittorica di questo ambiente, con zoccolo rosso e zone mediana e superiore bianche a struttura bipartita \ con una stretta edicola centrale attraversata da una canna avvolta da un viticcio, per l'esecuzione di alcuni particolari (ghirlande, candelabri, viticci, ecc.) è da attribuirsi alia bottega attira nei principali ambienti della casa, benché l'insieme risulti meno ricco per la uniformità del colore di fondo. 80 N59647
Image_description_English
48. Cubicle (k): detail of the floor wrought of travertine flakes. The pictorial decoration of this environment, with red socket and median zones and white exceeding bipartite structure \ with a narrow central newsstand crossed by a rod surrounded by a tendril, for the execution of some details (garlands, candlesticks, tendrils, etc.. ) is to be attributed alia workshop draws in the main rooms of the house, though the set � be less rich for the uniformity of the background color. 80 N59647
PPM5_825
1
49. Peristilio (l): la ...
49. Peristyle (l): the ...
 
Archive_ID
PPM5_825
PPM_address
1
Image_description_Italian
49. Peristilio (l): la veduta del portico S restituisce l'insieme di pavimento in lavapesta con punteggiato di tessere bianche e pared decorate secondo uno schema paratattico di pannelli neri separati da scorci architettonici a fondo bianco chiusi da alti tramezzi gialli che con variazioni dovute alla lunghezza della parete e all'esigenza di orientare verso il centro di essa la prospettiva delle architetture, si conserv a anche sulla parete O.
Image_description_English
49. Peristyle (l): the S porch view returns the floor together in lavapesta with dotted and white tiles decorated pared according to a diagram of paratactical blacks panels separated by white background architectural views closed by tall yellow partitions that with variations due to the length of the wall and the need to orient toward the center of it the prospect of architectures, is also on the wall to conserv O.
1-50 of 94,751
1 2 3